Verminder no-shows met automatische e-mail herinneringen
In Medici kan u gratis automatisch e-mails sturen naar patiënten vóór hun afspraak. Zo wordt het aantal gemiste afspraken aanzienlijk kleiner en blijft uw agenda beter georganiseerd.
E-mail herinneringen activeren
-
Log in via www.login.medici.be.
-
Klik links op Mijn configuratie.
-
Ga naar Parameters → Boeken & annuleren van afspraken.
-
Duidt bij Herinneringen via email aan patient en delegés: één van de volgende opties aan:
- 1 dag en 1 week op voorhand
- 1 dag op voorhand
- 1 week op voorhand
- uitgeschakeld
- Klik op Opslaan om de instellingen op te slaan.
Wanneer u een groepspraktijk heeft, kan elke arts zelf bepalen of herinneringen worden verstuurd. Dit is een persoonlijke instelling per agenda.
Welke info staat in de e-mail herinnering
De standaardtekst van de e-mail herinnering bevat automatisch volgende gegevens:
-
Naam zorgverlener
-
Datum en tijd van de afspraak
-
Adres
-
Voor wie de afspraak is
-
Door wie de afspraak werd ingepland
- Link om te annuleren
Hieronder kan u nog een eigen boodschap plaatsen. Lees verder om te leren hoe u dit kan doen.
Een eigen boodschap toevoegen aan de e-mail herinnering
- Log in via www.login.medici.be.
-
Klik in de blauwe balk links op Informatie.
- Klik rechtsboven op + informatiebericht toevoegen.
-
Kies of het een permanente of tijdelijke melding betreft.
- Voeg een korte tekst toe die onderaan de e-mail verschijnt, bijvoorbeeld:
“Gelieve tijdig te verwittigen bij annulatie.” - Zorg dat u Patiënt selecteert bij Info type.
- Selecteer wanneer u de melding aan de patiënt wil tonen.
- Indien u Voeg de info toe aan de e-mails mbt de afspraak selecteert, heeft u de mogelijkheid om ook een bestand bij te voegen.
- Indien u Toon info enkel bij dit afspraaktype selecteerd, wordt deze boodschap enkel getoond wanneer dat specifieke afspraak type wordt geboekt. Dit is handig voor bijvoorbeeld: "Gelieve nuchter op de afspraak aan te komen." bij het afspraak type "Bloedname".
-
Klik op Ok.